Libellus forum
Welcome Guest Search | Active Topics | Log In | Register

2 Pages<12
Ken Parker
ReemCP
#21 Posted : 25. prosinca 2018. 20:25:31(UTC)
Rank: Ponekad navrati

Joined: 27.10.2018.(UTC)
Posts: 149
Location: UFC octagon


Čemako

Možda još najbolja dosad epizoda Kena! Puno isprimješanih raspoloženja u istoj epizodi od razigrane djece, ljubavi, surovog načina života na sjeveru, brutalnosti, humora i tragedije. Jedino ne mogu skroz prihvatit u priči da je Belle, žena kirurga kad je i imala priliku za bijeg, odlučila da bude žena poglavice Ottawe.

I dalje mi se dopada na Kenu što imamo svaku epizodu kao cjelovitu priču, a opet na neki način je sve povezano, pošto vidimo na kraju da Ken i dalje traga za Welshom kojeg smo upoznali u prethodnoj epizodi.

(priča: 8, scenarij: 8, crtež: 9, naslovnica: 9) = 84%
"Straighten up, little soldier, stiffen up that upper lip! What you cryin' about? You got me."
Spock
#22 Posted : 25. prosinca 2018. 21:17:46(UTC)
Rank: Ponekad navrati

Joined: 20.10.2018.(UTC)
Posts: 183
Location: Makarska


Ken Parker SR 3: Prava gospoda (KP SA 1, KP DW 2, KP LIB 3, KP LMS 417)

Scenarij: Giancarlo Berardi
Crtež: Ivo Milazzo
Naslovnica: Ivo Milazzo

Zanimljivost: Sherlock
- Kod napada na vlak dinamit je slučajno aktiviran metkom. To aktiviranje metkom je česta fora u vesternima, dok je u stvarnosti to teško moguće.
Malo sam istražio. Ispada da metak iz pištolja sigurno nema dovoljnu brzinu da bi uzrokovao detonaciju, dok kod puške postoji vjerojatnost ako je dinamit star. Također, postoji mogućnost da metak pogodi detonator unutar štapa dinamita. Ukratko, vjerojatnost je puno manja nego da se auto zapali nakon što metak pogodi rezervoar goriva.
Dinamit je patentirao Alfred Nobel 1867. godine.



Komentar:
Za razliku od prošle epizode gdje scenarij spašava situaciju, ovdje je potpuno drugačiji slučaj - priča dobra, a scenarij neuvjerljiv.
Zaplet s scenama iz građanskog rata, pljačke banke i bijega iz zatvora odličan. Centralni dio priče je i najlošiji. Iako je ideja s bivšim konfederalnim vojnicima u pokušaju nove destabilizacije SAD-a zanimljiva, a tu je i činjenica da je Ken sporedan lik koji zna pogriješiti. Završnica dobra s iznenađujućim preokretom.
Likovi zanimljivi, ali neki od njih s neuvjerljivim reakcijama i postupcima.



Milazzo dosta lošiji nego u prve dvije epizode. Baš kao i kod priče, početak je odličan, ali kako se radnja razvija, crtež postaje lošiji, a likovi neprepoznatljivi.

(priča: 8,  scenarij: 6, crtež: 7, naslovnica: 7) - 70%
Život je toliko zamršen da iz njega nitko ne izlazi živ!
ReemCP
#23 Posted : 26. prosinca 2018. 22:37:34(UTC)
Rank: Ponekad navrati

Joined: 27.10.2018.(UTC)
Posts: 149
Location: UFC octagon


Krv na zvezdama

Priča u kojoj nam je Ken na trenutak preuzeo ulogu šerifa. U gradu u kojem je vladalo bezakonje. Najpotresniji dio priče kad strada dječak, a kasnije, naravno, niti njegova majka nema poslije takvog užasnog događaja razloga za život. Za ove neke scene stvarno treba imat želudac.

Priča dobra, lagano se čita, meni je crtež isto na nivou.

(priča: 8, scenarij: 9, crtež: 9, naslovnica: 8) = 86%
"Straighten up, little soldier, stiffen up that upper lip! What you cryin' about? You got me."
Spock
#24 Posted : 8. siječnja 2019. 17:46:03(UTC)
Rank: Ponekad navrati

Joined: 20.10.2018.(UTC)
Posts: 183
Location: Makarska


Ken Parker SR 4: Ubojstvo u Washingtonu (KP SA 2, KP DW 2, KP LIB 4, KP LMS 422)

Zanimljivost: Sherlock

- Pravo ime Donehogawe je Ely Samuel Parker, tako da mu je naš Ken prezimenjak, iako se to nigdje ne spominje u stripu.

Donehogawa:



Komentar:

Ne volim kada se upotrebljavaju stvarne ličnosti nedosljedno povijesnim činjenicama. Nije mi problem kada pisac hoće neku povijesnu ličnost prikazati drugačijom nego je povijest pamti zbog potrebe priče (Castelli, Boselli), ali ne možeš ubiti nekog važnog lika iz povijesti, ako se zna da je umro 25 godina kasnije od starosti. Znam da su to bile sedamdesete kada je bilo teško bilo što provjeriti, ali moglo je i bez toga.

Priča je dosta drugačija od prethodne tri. Još je depresivnija od prve epizode. Pretpostavljam da je to razlog što se ovaj serijal smatra realnijim od svih ostalih Bonellijevih. Da, puno je češća depresija od sreće u svijetu, ali stripove čitam primarno da se opustim. Daleko je ovo od bilo kakve realnosti! Drugačije svakako, pa čak i dobro, a moglo je i malo vedrije. To se posebice odnosi na završni dio u Montani, jer prvi dio priče u Washingtonu je puno bolji. Po pitanju završetka, može svatko ubiti glavnog junaka na zadnjoj stranici, pa ga oživjeti u slijedećoj epizodi. Nije to neko dostignuće!

Milazzo puno, puno bolji nego u prethodnoj epizodi. Ima tu još malo grešaka, ali čovjek priča priču crtežom. Čitam Kena kronološki, pa ne mogu još tvrditi, ali mislim da je ipak on razlog Kenovoj popularnosti, a ne Berardi. Naslovnica odlična, uvjerljivo najbolja do sada!



(priča: 7, scenarij: 8, crtež: 9, naslovnica: 10) - 82%
Život je toliko zamršen da iz njega nitko ne izlazi živ!
Spock
#25 Posted : 9. siječnja 2019. 10:13:22(UTC)
Rank: Ponekad navrati

Joined: 20.10.2018.(UTC)
Posts: 183
Location: Makarska


Ken Parker SR 5: Chemako (KP SA 2, KP DW 3, KP LIB 5, KP LMS 428)

Nije mi opuštajuće čitati nešto ovako depresivno. Svakih nekoliko stranica desi se neka tragedija i tako već pet epizoda. Nije to remek djelo, već preuveličavanje i dobivanje jeftinih bodova na najvažnijim ljudskim osjećajima!

Sama priča već viđena mnogo puta i prije kraja sedamdesetih. Nije toliko priča loša, koliko me nerviraju te Kenove tragedije koje ga prate na svakom koraku. Ken je presposoban, snalažljiv, inteligentan, ma sve zna. Dobro stinky kaže, po sposobnostima mu ni Zagor nije ravan! Svejedno, da mu ostaviš biljarsku kuglu na čuvanje, nekako bi mu se razbila, a da on ne bi bio kriv. Taj recept traje već petu epizodu, a ja samo čitam hvalospjeve nakon svake pročitane priče. I ja sam za prvu epizodu napisao hvalospjev, ali više ne - isti recept s drugim začinima kod mene ne prolazi.

Pohvalio bih razne scenarističke minijature koje uvelike poboljšavaju ukupan dojam kod čitanja, kao što su scene s budilicom i djece u lovu, "dylandogovski flashback" u snu, odnos Ottawe i Belle, a posebno dirljivi odnos malog Thebe i Kena. Taj je odnos bitan, a ne tragedija. Šta na kraju Ken radi? Ostavlja malog na milost i nemilost! Dali je to ljudski? Šta sad? U stilu superjunaka pretražiti Ameriku da pronađe glavnog zlikovca, a sve ostalo nije bitno! Te stvari meni ne odgovaraju. Osjećaji su u redu, ali treba ih poštovati. Za Kena nije dovoljno što ga prati tragedija, već on svojim postupcima to dodatno potencira. Stav da je netko jedinka i sam bira svoje postupke je lažna. Svatko odgovara i za drage osobe oko sebe, a ne da ih svojim postupcima dodatno ukopa.

Milazzo nastavlja gdje je stao u prošlom broju. Ovdje nije bilo velikih scena preko dvije stranice, ali zato je bilo puno drugih stvari. Naslovnica nije vrhunska kao ona prethodnog broja, ali je odlična.



(priča: 7, scenarij: 8, crtež: 9, naslovnica: 9) - 81%
Život je toliko zamršen da iz njega nitko ne izlazi živ!
Spock
#26 Posted : 10. siječnja 2019. 9:39:01(UTC)
Rank: Ponekad navrati

Joined: 20.10.2018.(UTC)
Posts: 183
Location: Makarska


Ken Parker SR 6: Najveći šerif (KP SA 2, KP DW 3, KP LIB 6, KP LMS 433)


Jedna tipična Texova pričica u koju je dodatno ubačena tragedija kojom Berardi tako lukavo dobiva poene u ovom serijalu. Mene nervira baš ta ekstremna tragedija koja iskače po nekoliko puta u svakoj epizodi. Ovdje je odlučio ponovno dirnuti srce čitatelja preko djeteta kojeg je netko svirepo ubio pucnjem u leđa. Još kada, na kraju, Sherlock Ken Parker otkrije razloge tog strašnog zločina, sve dobiva još gorči okus.

Ken Sherlock Parker


Neću kazati da je priča dosadna, ali ovo što Berardi radi je čista jeftina manipulacija osjećajima, da bi serijal dobio dojam veće vrijednosti. To što je Teks, po sposobnostima, mala maca za Kena, baš kao i Zagor, većinu ne sprječava da Kena proglasi najrealnijm i najboljim Bonelli serijalom. Mene nakon početnog zanosa, svakom novom epizodom sve više iritira to jeftino Berardijevo poigravanje ljudskim osjećajima i vješto prikazivanje Kenovih supersposobnosti kao nešto realno. Neću odustati od serijala (još), a možda i promijenim mišljenje jer, navodno, bolje epizode tek dolaze, a Ken se mijenja kao lik.

Veliki sam fan Martin Mysterea, ali mi njegov idejni tvorac nikad nije bio drag crtač. Njegov stil mi puno više odgovara Kenu nego Martiju, pa sam bio više neko zadovoljan prvom polovicom stripa. Kako se priča bliži kraju, crtež sve više popušta. Izgleda da je žurio! Svejedno, čak i najbolje Alessandrinijeve vinjete u ovom stripu su neusporedive s Milazzovom majstorijom.

Ovdje dobivam potvrdu za moje tvrdnju da je za kultni status Kena zaslužan Milazzo, a ne Berardi. Nema te priče slikama i osjećaja koji frcaju sa svake stranice. Izuzev zadnje stranice epizode, Alessandrini me nije niti u jednom trenutku natjerao da se zadržim i zagledam u pojedini crtež. Nema kod njega suptilnih dočaravanja osjećaja kao kod Milazza, već čisti kruti crtež bez osjećaja. Naslovnica savršeno odgovara epizodi.



(priča: 4, scenarij: 7, crtež: 6, naslovnica: 6) - 57%
Život je toliko zamršen da iz njega nitko ne izlazi živ!
Users browsing this topic
Guest
2 Pages<12
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Powered by YAF | YAF © 2003-2010, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 0,274 seconds.