
Ken Parker SR 14: Ranchero! (KP SA 5, KP DW 7, KP LIB 14, KP LMS 476)
Scenarij: Giancarlo Berardi
Crtež: Giancarlo Allesandrini
Naslovnica: Ivo Milazzo
Zanimljivosti:
- Iako u stripu piše da se radnja odvija u Sjevernoj Dakoti, to nije moguće iz dva razloga. Prvi je što tada ta država nije ni postojala, već je to cijelo područje pripadalo Dakota teritoriju. Taj je teritorij tada bio organizirani i pridruženi, a ne punopravni dio SAD-a. Obuhvaćao je dijelove današnjih država: Sjeverna i Južna Dakota u cijelosti, velike dijelove Wyominga i Montane, kao i mali dio Nebraske.
Drugi razlog je što se grad Sioux Falls nalazi u Južnoj Dakoti, ali budući da je tada bila samo jedna Dakota smatram da to i nije neka velika greška.
- John L. Sullivan bio je prva prva prava boksačka zvijezda i suvremenik ove priče. Uz to što je bio prvi boksački prvak superteške kategorije u boksu s rukavicama (titulu je držao od 07.02.1882. - 1892.), ujedno se smatra i zadnjim prvakom superteške kategorije u boksu bez rukavica po London Prize Ring pravilima.
John L. SullivanKomentar:Sudeći po komentarima, za razliku od većine članova, meni su ova i prethodna epizoda više nego dobro sjele.
U nastavku ću pokušati objasniti svoje stajalište!
Većina članova smatra Kena realnijim stripom u odnosu na ostale Bonelli serijale, a to potkrepljuju količinom tragedije u pričama.
Kao što sam već pisao, ta količina tragedije koja krasi početne epizode niti blizu nije normalna, a još manje realna.
Prethodna, a pogotovo ova epizoda su dosta vedrije. Samim tim, meni više odgovaraju. Zar nema dosta crnjaka u stvarnom životu, pa da još uživam u tragedijama u fiktivnom svijetu kao što je neki strip serijal?
Ova epizoda ide još korak dalje, pa imamo i "happy end". Zamislite, sretan završetak jedne Kenove epizode! Nedopustivo za većinu!?
Meni je to neshvatljivo i baš sam se dobro osjećao nakon što sam pročitao ovu priču. Čitam serijal kronološki, a po komentarima vidim da su naredene epizode opet crnije - što mi nikako nije drago.
Nadalje, Ken više nema nevino upakirane superjunačke sposobnosti.
Možda je to razlog lošijim ocjenama!?
U prethodnoj epizodi je skoro nebitan faktor, a ovdje je poražen u borbi jedan na jedan s boksačkim profesionalcem.
Možda je ipak to razlog!?
Ken je čak i nadišao svoj originalni program, pa čak posjeduje ispravne emocije.
Scena kad spašava okorjelog prevaranta koji je zaslužan za sve njegove probleme je možda i najbolja do sada u serijalu!
Ken više nije robot programiran samo za razlučivanje dobra i zla kao u početnim epizodama. Ovdje se ponaša kao čovjek s izrazitim osjećajem empatije, pa i pravde. Ken postupa na jedini ispravan način!
Vjerojatno je to razlog lošijih ocjena!?
Berardi nam ovdje prikazuje stvaran svijet u kojem ništa nije crno i bijelo. Radi inverziju prikazujući prevaranta pozitivno, a moćnog poslovnog čovjeka negativno i to je to. Pravo stanje stvari! Na svijetu nema puno dobročinitelja, a među uspješnim ljudima ih ima na kapaljku. Razlika između prevaranata i tog biznismena je što ovaj ima zakon da ga štiti. Zakon koji je skrojen po njegovim potrebama.
Uz komične elemente ukusno ubačene u priču, Berardi uzbudljivo dočarava kako je boks u samim začecima izgledao. Kroz Kenovo čuđenje prikazuje stav većine ljudi koji bi tada prvi put došli u doticaj s organiziranim boksom s pravilima. Time daje komičnu, zabavnu i edukativnu notu cijeloj ovoj priči.
Također prikazuje kako profesionalni sport funkcionira, a da je klađenje njegov glavni motor!
Sama završnica je uzbudljiva, neočekivana s još neočekivanijim završnim obratom.
Pa gdje ćeš bolje od toga?
Allesandrini solidan. Istina, mogao je bolje u borilačkim dijelovima, a i facijalne ekspresije nisu na razini. Svejedno, ukupno lijep i ugodan crtež čiji stil lijepo odgovara temi!
Naslovnica odlična, samo naslov nekako bode u oči.
(priča: 9, scenarij: 10, crtež: 7, naslovnica: 9) - 88%Život je toliko zamršen da iz njega nitko ne izlazi živ!